وبلاگ

در

همان‌طور که دو نوع جعبه‌دنده وجود دارد، می‌توان گفت دو تیپ راننده هم داریم: کسانی که طرفدار گیربکس دستی‌اند و تعویض دنده را خودشان انجام می‌دهند و آن‌هایی که تا خودرو گیربکس اتوماتیک داشته باشد، از رانندگی لذت می‌برند. گروه دوم غالباً از این خوشحال‌اند که «کلاچ وجود ندارد» و خودرو خودش دنده عوض می‌کند؛ بنابراین آن‌ها می‌توانند تمام حواسشان را به جاده بدهند.

در

ایمنی پشت فرمان همه‌چیز است و خودروهای امروزی با امکاناتی مجهز شده‌اند که آن‌ها را تا حد امکان ایمن می‌کند. در کنار ایربگ‌ها و کمربندهای ایمنی، شاید بتوان گفت مهم‌ترین جزء ایمنی هر خودرو سیستم ترمز آن است؛ چراکه مسئول توقف خودروست—و گاهی باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کار را انجام دهد. فرقی نمی‌کند خودرو شما ترمز دیسکی داشته باشد یا کاسه‌ای؛ باید مطمئن شوید که کل این سیستم، از ابتدا تا انتها، در وضعیت عملیاتی قرار دارد. در غیر این صورت، حتی ساده‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر رفت‌وآمد می‌تواند خیلی زود ترسناک شود.

در

فشردن پیاپی ترمز ممکن است بی‌ضرر به نظر برسد، اما می‌تواند باعث فرسودگی زودهنگام خودرو شما شود. بسیاری از رانندگان، به‌ویژه در ترافیک، جاده‌های پیچ‌درپیچ یا شرایط رانندگی پر توقف و حرکت، این کار را ناخودآگاه انجام می‌دهند. شاید این کار حرکتی ساده به نظر برسد، اما با گذشت زمان می‌تواند باعث استهلاک جدی شود.

در

ماشین‌های دنده‌ای به تدریج در حال کنار رفتن هستند و رانندگی با آن‌ها به یک هنر در حال زوال تبدیل شده است. رانندگی با ماشین دنده‌ای تنها به تعویض دنده‌ها خلاصه نمی‌شود، بلکه به زمان‌بندی دقیق در تعویض دنده، هماهنگی بین سرعت موتور و نسبت‌های دنده برای دستیابی به یک عملکرد هماهنگ بستگی دارد.